victorialinamatilda.blogg.se

Tankar, händelser och mycket mer kommer ni att få läsa om här.

TorsdagNr2

Publicerad 2015-04-16 22:58:26 i Allmänt,

Hej - igen

Som jag skrev innan har vi varit och fikat på Café Monopol idag, mycket trevligt och gott. 
Jag smaska i mig en kycklingsallad, god men hade kunnat tänka mig lite mer kryddad kyckling. (Yrkesskada att alltid klaga på något) men jag vill inte klaga egentligen för "normalt" folk gillar nog den smaken. 
Men till min grymt goda café latte smaksatt med vanilj åt jag en monopolkaka, det riktiga namnet har jag glömt. Men något med monopol var det iallafall. Mums! 
Det var så trevligt med hembakade kakor, så lyxigt! Nästa gång ska jag prova deras stora negerbullar. Såg oxå väldigt goda ut. 
Nog om det nu, efteråt gick jag in på Hemköp i Svedala. Inhandla lite gott till Charlie, sista stoppet innan de sista stoppet blev på systembolaget där köpte jag två flaskor rött vin till min matlagning. Gott! 

Sista stoppet blev hemma hos Maj-lis och Nisse, fika på gott te medans Charlie och Nisse körde runt i skrindan. Charlie fick ett paket oxå, fina kläder var där i. Eddie kom också dit en sväng efter jobbet och sa hej innan vi körde hem till oss. 

Ikväll åt vi chili con carne. Charlie badade med pappa och jag packade inför vår resa i helgen. Vi ska upp till Vittsjö och mysa! Längtar att få träffa min trevliga svägerska och hennes man. 
Trevligt, mycket trevligt!

Nu kallar sängen,
Nattinatti ni fina!














Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Victoria

Mamma till en mycket fin pojke, Charlie. Jag är sambo med Charlies pappa och är såå lycklig över att jag fått de två finaste pojkarna i världen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela