victorialinamatilda.blogg.se

Tankar, händelser och mycket mer kommer ni att få läsa om här.

Utbildning & Yrke

Publicerad 2015-03-23 10:01:22 i Allmänt,

Min gymnasieutbildning, Hotell & restaurang gjorde jag i Eslöv. I tre år läste jag och valde inriktning restaurang - kök. Jag fick utbildning i alla tre köken, varm, kall och storkök. Under min skoltid tyckte jag kallkök var mest intressant. 
Efter min student 2010 hade jag mitt sista "sommarlov" 
Efter sommaren började jag arbets som timvikarie i Svedala kommun, där jobbade jag tills jag blev lasad då fick jag tyvärr gå och tyckte det var en väldigt orättvist behandling av dom. Kände mig väldigt utnyttjad. Trivdes bra, jag kunde vara i alla köken som fanns och det kändes kul. 
Jag blev arbetslös, efter 7 månader fick jag några strödagar att arbeta. Det var på Bruschetta i Höllviken som idag är min arbetsplats. September 2013 fick jag en provanställning, efter 6 månader var jag fast anställd. 
Under min arbetslöshet hände de mycket i mitt liv, jag mådde väldigt dåligt av hur jag blev behandlad av kommunen i Svedala. Jag förlorade en av mina bästa vänner, mormor. Jag kände mig ensam och väldigt långt ner. Jag var rädd för att bli utnyttjad igen! 

Idag är jag mammaledig, funderar på och söka mig något nytt arbete då jag känner att jag vill jobba bättre tider nu när Charlie finns hos oss. Får se vad som händer, jag njuter iallafall av min mammatid med Charlie. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Victoria

Mamma till en mycket fin pojke, Charlie. Jag är sambo med Charlies pappa och är såå lycklig över att jag fått de två finaste pojkarna i världen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela