victorialinamatilda.blogg.se

Tankar, händelser och mycket mer kommer ni att få läsa om här.

Måndagen 23 Mars

Publicerad 2015-03-23 23:23:08 i Allmänt,

Underbart.
Denna måndagen har sprungit iväg, morgonen började med att min fine sambo pussa hej då. Men jag somnade om och blev väckt av söte Charlie klockan 8.00 istället. Till klockan var 8.30 fick jag honom till att stanna i sängen. Vi gick upp, Charlie hade morgongympa i sitt babygym och jag gjorde mig två smörgåsar och en stor kopp te till frukost. En timme innan vi skulle vara hos vår BVCsköterska Liselott tog vi på oss och gick oå promenad, Charlie "halvsatt" och hade full koll på vad som hände. Efter cirka 20 minuter vill han lägga sig ner och då tag de inte lång tid innan han slocknar. Han tycker om att åka vagnen. 
Klockan 11.15 hade vi tid idag, allt såg toppen ut. Charlie väger idag 8340g och han är nu 63,6cm lång, vår lille knubbis! Hihi. Vi gick även in på mat, nu när han är fyra månader får man liv att börja smaka på olika ting. Idag fick han smaka kokt potatis, tungan gick ut och in men den var nog inte helt illa. Vi får fortsätta och prova. 

Efter vår kontroll hos BVC gick vi till Apoteket, där fick vi ett välkommen till världen paket. Innehöll - våtservetter, babytops, salvor/krämer och en nappflaska. Vi köpte oxå en hudkräm. 
 
Vi svängde in om ICA också på hemvägen, då hade Charlie somnat igen. Vi köpte hem lite barnmat på burk och lite gröt som vi kan smaka på. Spännande detta! 

Charlie sov länge i vagnen, medan han sov lagade jag mat till mig och Eddie. Blev stekt kycklingfilé med pressad potatis och sås. Slank ner!  
Efter vi fick i oss middagen idag åkte vi till svågertorp, Biltema. Jag köpte lite isbitsformar så jag kan frysa in lite mat om man gör någon puré själv. Hobbyfärg köpte vi oxå, tanken är att färga vårt påskris. Det får vi kanske pyssla med imorgon efter jag varit på äckligt tandläkarbesök. 

På hemresan stannade vi till i Minnesberg hos Eddies farmor och farfar på fika. Maj-Lis (farmor) hjälte oss att hitta riset i mörkret. 

Kvällen avslutade vi med en kvällsbad, jag och Charlie plaskade en bra stund och nu är det dags att sova. Charlie sover i sin egna säng! Annars ska de bara sovas tätt intill mamma! 

Sov gott! 
Puss och kram.






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Victoria

Mamma till en mycket fin pojke, Charlie. Jag är sambo med Charlies pappa och är såå lycklig över att jag fått de två finaste pojkarna i världen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela