victorialinamatilda.blogg.se

Tankar, händelser och mycket mer kommer ni att få läsa om här.

Babymassage

Publicerad 2015-03-25 23:14:01 i Allmänt,

Babymassage.
Då var den trevliga och roliga kursen i babymassage slut. Idag fick jag och de andra mammorna varsitt diplom. Nackdelen med massagen är att den har legat på fel tid, tiden då Charlie vill sova. Det gör lite ont i mig på morgonen då jag måste väcka honom för att vi ska iväg. Min lille sömntuta. Jag hoppas att jag kommer få slippa att väcka honom. 

Babymassage är verkligen något jag rekommenderar alla mammor/pappor. Det är en mycket mysig stund med sitt barn och man kan ha de med sig långt upp i åldrarna. Träffa andra föräldrar och barn är ju bara ett stort plus! 
Ansiktet, rygg, mage, armar, fingrar, tår, ben och rumpa är de som blir masserat!

Efter vår massagestund idag åkte vi till valengallerian, där fikade jag med Emelie och våra pojkar. En sväng in om Kappahl blev det också. Lite nya kläder till Charlie blev det och en tröja till mig! 
På Apoteket blev där ett stopp också innan vi åkte hem. 

3 maskiner tvätt fick vi tvättade idag, skönt. Fick pratat med grannen om att när hon var klar fick hon gärna hojta till då jag glömt sätta upp tvättid denna veckan. (Amningshjärna) Skönt det funkar så, nästa gång kanske det är hon som behöver tvätta. 

Våfflor blev det oxå idag, när jag skulle vispa upp lite grädde så tappade jag greppet om bruken och fick grädde i HELA köket, jag ställde mig och skrek och började gråta som en liten barnunge. Men mina krafter och min ork fanns inte där kände mig så trött. Min bästaste sambo kom och torkade upp efter mig. Han är bäst! 

Idag har Charlie fått smaka på majs&potatispuré, såg ut som betyget blev sådär. Han har även suttit själv, balansen är väl inte den bästa med han sitter en stund iallafall. Duktig kille!

Nu ligger hela familjen i sängen och myser, nu är det strax läggdags. Imorgon har vi en oplanerad dag, jag och Charlie. Eddie ska jobba. 

Sov gott!









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Victoria

Mamma till en mycket fin pojke, Charlie. Jag är sambo med Charlies pappa och är såå lycklig över att jag fått de två finaste pojkarna i världen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela