victorialinamatilda.blogg.se

Tankar, händelser och mycket mer kommer ni att få läsa om här.

Onsdag.

Publicerad 2015-04-15 10:07:51 i Allmänt,

Igår - var vi trötta.

Hej!

Igår blev klockan mycket och Charlie ville absolut inte sova i sin säng eller vagn bara hos mamma och pappa, snälla som vi är så visst fick vår guldklimp det! 

Vad som hände igår? 

Jag och Charlie "försov" oss till familjecentralen - öppna förskolan, vi hade tänkt vara dör klockan ett men kvart i ett vaknade vi. Ups, på med kläder och byta blöja iväg. Kommer ut, REGN? In igen hämta min regnjacka som är förliten men den skyddade lite iallafall! 
När vi väl var framme så var det bara vi där, lite tråkigt men vi pratade med personalen och lekte lite i deras babygym. Hand och fotavtryck gjorde vi också ett. Kul! 
Personalen verkar så kära och trevliga, vi hoppas vi kan komma dit imorgon igen och prova deras babyrytmik och träffa andra barn. Deras rytmik skulle inte alls vara som den vi var på i Trelleborg, då han blev så rädd och tyckte de mest var otäckt. Vi hoppas det går bättre här!

Igår provade vi lite potatis och broccolipuré, många grimaser och det är så gulligt. Han vet inte riktgt hur han ska behålla det i munnen heller 😍 hihi. Min lille skatt! 
Imorse har han ätit frukost med mig, gröt fick han. Konstig min när det kommer in i munnen men sen ler han efter. 
Det gulliga nu är att han gapar när vi kommer med skeden framför honom, det är ett mycket positivt tecken! Härligt.

Charlie fick massa fina saker av oss igår, en sköldpadda som är en nattlampa. Den myser upp stjärnor i taket. Sen vyssan lulltassar, haklappar och en giraff. Stjärnorna låg vi och titta på igår och imorse. Mysigt!

Idag ska vi träffa vår bästa Nathalie i Trelleborg, vi ska käka lunch och kanske bowla om Charlie tillåter de. Trevligt! Hoppas vi hinner en sväng på valengallerian också, Charlie ska ju fotograferas nästa vecka och jag vet inte vad han ska ha på sig... Tips? Tänkt mig något somrigt kanske? Vi får se. Nakenfoto är också fint när dom är så små och knubbiga. Spännande! 

Nä, nu ska jag fortsätta njuta av mitt te. 
Ha en superfin dag även om det regnar, vi hörs igen! 

Ciao!














Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Victoria

Mamma till en mycket fin pojke, Charlie. Jag är sambo med Charlies pappa och är såå lycklig över att jag fått de två finaste pojkarna i världen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela