victorialinamatilda.blogg.se

Tankar, händelser och mycket mer kommer ni att få läsa om här.

Fredag.

Publicerad 2015-04-10 23:27:32 i Allmänt,

Fredag - helg, städdag.

Då var fredagen både kommen och snart slut. 

Varit en tråkig fredag här hemma hos oss, städning stod på schemat. 
Tråkigt när man städar och städar men ändå ser de inte rent ut. 
Nu är det iallafall klart!

Helgen är obokad, så skönt. Vi har bara lite måsten bland annat byta däck på våra bilar. Vårstäda på balkongen är också något vi ska pyssla med. 
Eddie köpte med sig trall hem till balkongen, blir bättre än att bara gå på betongen. Funderar på att köpa någon plastmatta som man kan ha på golvet, tror ni det blir bra? Regnet måste kunna rinna av... Den får jag fundera vidare på. 

Idag fyller min kära storasyster år, grattis igen Jane! 

Charlie börjar bli stor, imorse när vi låg och sträckte på oss i sängen så vända han sig från mage till rygg. Det lutade lite mot mig men inte mycket. 
Han har varit duktig idag, lite uttråkad men det livade vi upp. Imorgon hoppas jag vi kan gå en sväng, han trivs i sin vagn. 

Igårkväll/natt sov Charlie en stund i sin säng, stolt var jag. Idag beställde jag hem vyssan lull tassar, spännande och se om det kan göra nytta. Lite annat åkte såklart också ner i varukorgen på jollyroom. 

Ikväll hann vi, jag och Charlie med lite babymassage. Han var jätteduktig, vi gick genom alla delar. (Det har vi aldrig hunnit innan eller fått) 
Jag tycker det är en mysig grej och göra. Minst en gång i veckan.

Imorgon tänkte jag ta fram Taste teaster det är en "nappflaska" som man mixar ner frukt, bär eller mat i, då kan barnet tugga och suga på egen hand. Isbit kan man också lägga i när tänderna spökar. Tror detta är en toppengrej! Återkommer med betyg. 

Nu ska jag också försöka sova, min fine sambo ligger och håller om mig gott. Mysigt. Slumra till iallafall innan lillfisen vaknar.

Nattinatti!










Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Victoria

Mamma till en mycket fin pojke, Charlie. Jag är sambo med Charlies pappa och är såå lycklig över att jag fått de två finaste pojkarna i världen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela